Ogiltig konfiguration i Resultatrapport

Hej!
Jag ändrade datakällan för resultatrapporten från Fortnox Voucher till “samma” datakälla där jag filtrerat innehållet beroende på vem som visar det enligt nedan. Det gäller förstås mallen som jag har justerat lite.

SELECT
  *
FROM
  `enhanza.fortnox_flat_dziJKQnsGMZr2eQsiOmz.vouchers` v
LEFT JOIN
  `enhanza.custom_dziJKQnsGMZr2eQsiOmz.users` u
ON
  CAST(v.OrgId AS string) = u.orgid
WHERE
  u.email = @DS_USER_EMAIL

Resultatrapporten visar sedan det här felmeddelandet:

image

Vad kan det bero på och hur löser jag det? Datakällan fungerar fint i nästan alla andra element i rapporten.

Tack på förhand!

Hej @JonSamuel! Välkommen till Enhanza community! :wave:

Din SQL query ser helt korrekt ut. Bra jobbat! Vad jag förstår har du använt Enhanzas mall för Google Looker Studio, och då är det vissa enskilda grafer som visar felmeddelande.

Vilken information får du när du klickar på “Se information”?

Ja precis, det är Enhanzas mall. Egentligen så får jag inte mycket mer information än vad som redan står:

image

Jag misstänker att det är någon annan parameter som jag inte har justerat med SQL alternativt att jag har justerat för mycket någonstans.

Hej igen!

Av det felmeddelandet att döma verkar du har gjort val av dimension och/eller mätvärden (metrics) som inte lirar så bra tillsammans.

Har du möjlighet att spela in en kort film där du visar vilka inställningar du har för den grafen som inte fungerar? Försäkra dig om att ingen känslig data visas.

A post was split to a new topic: Hjälp med pivot tabell